MIN-MUSIK-HISTORIA - !

Yes, har velat skriva ett sånt här inlägg ett tag nu, fråga mig inte varför.
Men vad musik egentligen är? Alla har olika musiksmak och jag har min =)
När jag var lite mindre så var det lite så det mina kompisar lyssnade på lyssnade jag på.
Men något jag alltid har varit , det är ett stort fan av Britney Spears, min syrra och jag diggade henne tillsammans när hon bodde hemma=)
Kom in i en period när jag inte ville riktigt vara som alla andra i musiksmaken, så jag gick in på lite annorlunda jämnfört det jag brukade lyssna på.
Jag blev tipsad om bandet Bullet for my valentine, lyssnade seriöst på två låtar varje dag , hela tiden.
 och 


Tillslut kunde jag varje ord i båda låtarna och testade på lite andra låtar tillslut av dom.
Jag fastnade helt i bandet och blev tillslut min fawoband =) Det är det fortfarande !
Men men, Bullet e ju inte det enda bandet i hela världen.
Så tur att jag hade ''A '' som kunde tipsa mig lite om olika´band =)
Haha, blev tillslut kallad emo av alla för jag började använda lite mer svartare kläder ;)
Så nu var inte jag en i mängden bland mina polare , jag blev en riktig metaldiggare ;)
Sen blev det att man gick in på mer och mer hårdare musik, gillade egentligen inte det från början heller men jag gav det som sagt en chans att lyssna på det.
Ett band som var bland dom första lite mer ''death'' banden jag började lyssna på var dom här ↓



Haha kommer ihåg själv faktiskt att jag blev lite rädd när jag hörde denna första gången x)
Men nu är jag ändå fast i den här musikstilen, det var typ det enda man gjorde.. gav det hela en chans till att inte vara en i mängden =)
Men speciellt när man åker lastbil så är det inte göttans att alltid lyssna på sånt här utan då blire tex Rolling Stones som dunkar =) Himla skön musik när man åker lastbil, bil tex.

Det lyssnas inte lika mycket på Britney längre men ibland blir man jäkligt sugen ;)
Tack för mig !
/mt



Kommentarer
Postat av: Sis

Har en hel lista med Brittan på spotify!

2010-06-15 @ 10:54:47
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0